Työmaan toimintakulttuuri autotehtaalle
LEAN -mallia on jo pitemmän aikaa tuotu rakennusalalle ja tahtituotantoa pidetään työmaantoiminnan parantamisen työkaluna. Miten olisi jos työmaan toimintamalli siirrettäisiin vuorostaan autotehtaalle? Tästä on kirjoittanut humoristissävytteisesti Sitedrive Oy:n Oskar Smeds rakennuslehden näkökulmakirjoituksessaan. Yksi asia jäi puuttumaan tarinan sisällöstä on asiakasmuutokset. Miten tämä olisi kuvailtu tarinassa? Mistä olisi esimerkiksi haettu asiakkaan haluama erilainen ratti? Vai olisiko tämä tullut jälkitoimituksena muutaman viikon kuluttua? Vai olisiko muutostyötarjous vielä käsittelemättä ja näin hyväksymättä?
Suosittelen lukemaan ja tässä suora linkki rakennuslehteen näkökulmakirjoitukseen:
www.rakennuslehti.fi/blogit/paiva-autotehtaalla-rakentamisen-perinteisilla-toimintamalleilla/
Toivottavasti osuu ja uppoaa myös muillekin.
Näillä eteenpäin.
Janne